niedziela, 1 grudnia 2013

Krem z soczewicą (od 6.miesiąca)


***
W ramach rozszerzania diety mojego synka, postanowiłam wypróbować soczewicę czerwoną i wymyśliłam prosty krem właśnie z dodatkiem tych dobroczynnych ziarenek. Jedna trzecia składu soczewicy to białko. A poza tym jest w niej też cenny błonnik, potas, fosfor i żelazo.
Oto moja własna propozycja.

Składniki:
- 1,5 marchewki
- pół szklanki soczewicy czerwonej (wcześniej przepłukać)
- 1 gruby plaster dyni piżmowej (lub zwykłej dyni)
- pół żółtka jaja kurzego (ugotowane na twardo)
- łyżeczka oleju rzepakowego, oliwy z oliwek lub masła
- ok 1 łyżki mięsa (indyk, kura, królik) ugotowanego osobno

Marchew, dynię i soczewicę ugotować do miękkości. Następnie odlać wodę, dodać pół żółtka, mięsko, łyżeczkę tłuszczu i wszystko razem zmiksować. Gotowe!
Mój synek zajadał, aż uszy się trzęsły! ;)



Smacznego, Maluszku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz