poniedziałek, 2 grudnia 2013

Lęk oswojony

***
Ponieważ w tym roku luty ma 28 dni, a synek obchodzi miesięcznicę każdego 29-tego dnia miesiąca, mogę już dziś oficjalnie oświadczyć, że mamy osiem miesięcy!!!:) Z tej okazji dostałam emaila z BebiClubu:
W tym okresie może pojawić się tzw. "lęk ósmego miesiąca", zwany też "lękiem separacyjnym". Maluszkowi trudno zrozumieć, że coś może istnieć, jeśli jest poza zasięgiem jego wzroku. Dlatego, kiedy nie widzi Ciebie, ani Tatusia, zaczyna płakać.
To naturalny etap w rozwoju dziecka. Zacznij oswajać maluszka z sytuacjami, w których Was nie widzi w bezpiecznych warunkach, np. poprzez "Zabawę w a kuku". Dzidziuś już wkrótce zrozumie, że jesteście z nim, nawet, jeśli nie ma Was w zasięgu wzroku.
Pożyteczna informacja, zwłaszcza, że o lęku separacyjnym już troszkę poczytałam. W "A kuku" bawimy się już od pewnego czasu. Maluszek uwielbia kiedy moja twarz pojawia się zza rąk lub kiedy stoimy przed lustrem i ja odchylam się w taki sposób, że nie widać mojego odbicia, a za chwilę się pojawia. Zazwyczaj towarzyszą tej zabawie masa śmiechu i radości, zaciekawienie i zdziwienie. Synek wręcz zanosi się śmiechem, sam zachęca mnie do dalszej zabawy, jego twarz zdaje się mówić "jeszcze mamo, jeszcze!". Uwielbiamy te chwile razem. Myślę, że udało mi się oswoić synka z tym, że mama może "zniknąć" na przykład w kuchni. Do tej pory nie było żadnego płaczu, Szkrabek potrafił zająć się sobą. Mam nadzieje, że tak zostanie i lęk separacyjny ominie nas szerokim łukiem :)

Pozdrawiam

W tym okresie może pojawić się tzw. "lęk ósmego miesiąca", zwany też "lękiem separacyjnym". Maluszkowi trudno zrozumieć, że coś może istnieć, jeśli jest poza zasięgiem jego wzroku. Dlatego, kiedy nie widzi Ciebie, ani Tatusia, zaczyna płakać. To naturalny etap w rozwoju dziecka. Zacznij oswajać maluszka
z sytuacjami, w których Was nie widzi w bezpiecznych warunkach, np. poprzez "Zabawę w a kuku". Dzidziuś już wkrótce zrozumie, że jesteście z nim, nawet, jeśli nie ma Was w zasięgu wzroku.

Czy Twój maluszek już akceptuje picie z butelki? Pamiętaj, że momenty karmienia dziecka butelką to okazja do tego, aby i Tatuś budował więź z dzieckiem. Zachęcaj Tatę, możecie wspierać się nawzajem w tej czynności. Pamiętaj, że po 6. miesiącu życia dziecko powinno otrzymywać 3-4 posiłki mleczne dziennie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz