poniedziałek, 2 grudnia 2013

Darcie włosów

***
Troszkę mnie zaniepokoiło, a może to tylko moja matczyna nadopiekuńczość zadziałała. Zauważyłam, że Maluch często ciągnie się za włoski i nie jest to takie delikatne ciągnięcie... to wygląda jak darcie włosów! Nie tylko widok mnie przeraża, ale i odgłos naciąganych, nawijanych na palce i rwanych kłaczków. Często też chwyta się za uszko i pociąga. Pomyślałam, że może ząbek kolejny idzie i w ten sposób pokazuje, że coś
go boli. Jednak takie zachowanie ma miejsce tylko przy zasypianiu... A może ma za gorąco w pokoju i główka swędzi od potu?! :-?
Wygooglowałam, poczytałam, przeczesałam fora internetowe i chyba już wiem! :)
Po pierwsze: nie jest to nic niepokojącego i maluch nic złego sobie nie zrobi. Ufff!
A po drugie: często dziecko w ten sposób radzi sobie ze zmęczeniem, uspokaja się, przygotowuje do snu i rozładowuje emocje.
Jedne dziecko będzie ssało kciuka, inne będzie zarzucać głową, jeszcze inne - kołysać się, a mój syn postanowił wyrywać sobie włoski... Great! :D

Niektóre dzieci ssąc kciuk w tym samym czasie coś głaszcze, trze lub skubie (kocyk, pieluchę lub zabawkę). Niekiedy niemowlę głaszcze lub ciągnie kosmyki swoich włosów. Jest to zachowanie nawykowe niemające nic wspólnego z zaburzeniem emocjonalnym. Aby temu zapobiec powinniście obciąć włosy malucha na krótko, aby nie miał, za co ciągnąć. U starszych dzieci taki nawyk jest objawem lęku lub zaburzenia psychicznego i dlatego warto je skonsultować z psychologiem.
Informacje nt: Głaskanie i ciągniecie za włosy znalazłam TU

Pozdrawiam,


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz