środa, 4 grudnia 2013

Deser z kaszki manny

***
Staram się nie częstować synka słodyczami. To też nie uczę go jadania czekoladek, batoników, jajek niespodzianek i innych takich. W sklepie omijam szerokim łukiem półki z działem słodyczy, żeby nie kusić ani siebie, ani Malucha. Jednak bywają dni, że człowiekowi chce się czegoś słodkiego, wtedy zaczynam kuchcić i szykować coś na ząb.
Dziś mam dla Was prosty, smaczny i bardzo szybki przepis na deser dla dziecka lub dla Was :) Sprawdzałam na własnym podniebieniu i mogę z pełną odpowiedzialnością potwierdzić: jest pyszny! 
Przepis dostałam od koleżanki i w oryginalnej wersji jest to rodzaj ciasta z petitkami i galaretką, ja lekko to uprościłam i przyśpieszyłam :) Tak więc, jeśli macie w kuchni mleko, masło, cukier, kakao i kaszkę manną – macie już wszystkie składniki na ten lekko czekoladowy deserek :)
 

Prawdopodobnie wielu z Was już wie o czym piszę i zna recepturę…
Składniki:
  • pół litra mleka
  • pół kostki masła lub margaryny
  • pół szklanki cukru (można dać mniej)
  • łyżka kakao
  • ok. 1/3 szklanki kaszki manny
Przygotowanie:
Mleko, masło, cukier i kakao zagotować w rondelku, a następnie dodać kaszkę manną. Cały czas mieszając trzymać na ogniu ok. 3 minut. Gotową masę przełożyć do pucharków (lub tak, jak ja do pudełeczek po jogurcikach).

Proste prawda? :) Żadna to filozofia, a smak niesamowity. Maluch tak się zajadał, że aż buzia cała była wysmarowana w czekoladowym deserku :)


Dzięki takiemu deserkowi przemyciłam Malcowi:
- kakao, które dostarcza wapnia, żelaza, cynku i magnezu
oraz
- mleko, a to to przede wszystkim wapń, a także białko, magnez, potas, witaminy z grupy B oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach: A, D i E.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz