niedziela, 1 grudnia 2013

Małe tęsknoty...

***
Macierzyństwo wiele zmieniło w moim życiu. Z przewagą pozytywów oczywiście... :) Nie zamieniłabym się miejscami na dzień dzisiejszy z nikim. Dziecko to dopełnienie naszej rodziny, moje osobiste spełnienie i wielki sukces. Mąż pracuje, a ja tymczasowo zrezygnowałam ze swojej kariery ;) i zajęłam się wychowywaniem (czytaj: karmieniem, pielęgnowaniem, ubieraniem, zabawianiem itd.) naszego synka. Taki podział
obowiązków nam obojgu bardzo pasuje. Nie umawialiśmy się jak długo taki stan rzeczy będzie panował i nie śpieszy nam się do zmieniania czegokolwiek :) Jednak, po dłuższym okresie przebywania tylko z dzieckiem przez całe dnie, zaczęłam tęsknić... Lista moich "tęsknot" jest długa i często pojawia się w niej zazdrość. O tak! Zazdroszczę mojemu mężowi:
  • porannej kawy przy śniadaniu, kiedy to może delektować się jej każdym łykiem, a nie pić i jeść w biegu, w międzyczasie :)
  • nie słyszenia płaczu dziecka, kiedy te się przebudzi lub zmoczy pieluszkę
  • możliwości spokojnego mycia się, czesania, szczotkowania zębów, sikania, przy zamkniętych drzwiach toalety, a nie w pośpiechu i z otwartymi drzwiami (żeby słyszeć dziecko)
  • rozmów z innymi ludźmi na normalne, dorosłe tematy, a nie tylko o kolorze lub konsystencji kupki, ząbkowaniu lub o kolejnej nieprzespanej nocy
  • czystego ubrania, bez resztek ulanego mleka, śliny i przetartych owoców
  • możliwości myślenia dłużej niż 5 min. tylko o sobie
  • słyszenia własnych myśli niezakłóconych marudzeniem lub płaczem dziecka
  • swobodnego poruszania się, a nie chodzenia na palcach, aby nie obudzić maluszka
  • używania obu rąk przy jedzeniu (ja, jedną rękę mam zajętą zazwyczaj trzymaniem dziecka i zabawek)
  • tych wszystkich wyjść i powrotów z pracy do domu
Niby nic wielkiego, a jednak :) Taki skrócony obraz macierzyństwa, nie narzekań, broń Boże! Mój mąż aż się uśmiał jak to przeczytał i przyznał, że faktycznie, jest za czym tęsknić... Przypomniał mi też, że każdy uśmiech, przytulasek i szczebiot naszego synka jest tego wart!

Pozdrawiam,




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz