poniedziałek, 2 grudnia 2013

Zupka z selerem naciowym


***
Muszę Wam sprzedać ten przepis na zupę selerową dla Malucha ( wersja zmodyfikowana przeze mnie), ponieważ sama zakochałam się w smaku tego dania w wersji dla dorosłych :)
Seler naciowy to samo zdrowie! Zawiera dwa razy więcej witaminy C niż cytrusy. Oprócz tego zawiera także naturalną witaminę B kompleks, kwas foliowy, witaminę PP oraz E. To również skarbnica takich
pierwiastków mineralnych jak: fosfor, wapń, potas, cynk, magnez, żelazo.
W selerze znajdują się flawonoidy, czyli związki roślinne o silnym działaniu przeciwzapalnym, antyutleniającym, rozkurczającym i moczopędnym.
Do najważniejszych właściwości selera naciowego zaliczamy:
  • oczyszcza organizm z toksyn,
  • pobudza przemianę materii,
  • usuwa uboczne efekty przemiany materii,
  • obniża ciśnienie tętnicze,
  • działa kojąco na system nerwowy,
  • koi obolałe stawy,
  • ułatwia trawienie,
  • likwiduje zaparcia,
  • działa moczopędnie,
  • polepsza pracę nerek,
  • polepsza pracę serca,
  • pomaga trawić tłuszcze.
Same zalety i pyszny smak... :) A poniżej moja wersja zupy-krem dla małego brzuszka. Mojemu synkowi bardzo zasmakowała, a wersja dla dorosłych przypadła do gustu mojego męża, dlatego to danie będzie częstym (zdrowym) gościem na naszym stole.

Zupa z selerem naciowym
Składniki:
- 1 mały ziemniak
- pół marchewki
- pół pietruszki
- ok. 1/3 łodygi selera naciowego (mi wyszło ok. 5 - 6 krążków średniej grubości)
- kawałek białej części pora
- kawałek mięsa np. z piersi kurczaka
- koperek do smaku
- kaszka manna do zagęszczenia
- łyżeczka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek

W mojej wersji wszystkie warzywa po dokładnym umyciu i pokrojeniu na kawałki, przygotowałam na parze (można je równie dobrze ugotować w wodzie). Następnie dodałam osobno ugotowane mięso z piersi kurczaka, olej rzepakowy i przygotowaną wcześniej na wodzie, kaszkę manną (1 czubata łyżka). Wszystko zmiksowałam i przed podaniem Maluchowi, posypałam koperkiem.

Smacznego!

Źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz